Tentokrát sme si vyšlapali na Key Summit, čo je vrch s alpínskym prostredím a peknými výhľadmi. Prenocovať sme sa vrátili do Queenstownu, kde som využil pár hodín pauzu a dal som si adrenalínový nášup - Canyon Swinging, čo je asi derivát bungee jumpingu.
Key Summit
Chodník začína cez mokrý les, kopec vody a blata.
Pri údržbe chodníkov si pomáhajú takýmito mašinkami, ktoré sa dokážu prebrodiť aj cez to všetko blato.
A voda, voda ...
Key Summit
Niečo sa už začína ukazovať ...
Vlado pod zamachovaným stromiskom.
Prečo sa nemračiť, keď je tu tak pekne.
Key Summit
Vlado je v mračení úplne slabý.
Alpínska krajinka ukazuje svoje čaro.
Dno v jazierku bolo akési hrdzavé.
Key Summit
Aplínska krajinka stále exhibuje.
Asi by si stromy pripadali divne, keby neboli niečím obrastené.
Ale má to svoje čaro.
Key Summit
Vlado sa chopil foťáku a zasa zaranžoval scénu.
Na ceste dolu som videl ako z nejakých machov crčí voda po kvapkách. Tak som si povedal, že to skúsim nafotiť. Ale ľudské oko to asi vidí inak (možno to je dané rýchlosťou). Nech som fotil ako fotil, stále sa mi podarilo zachytiť počas letu tak 3 kvapky, aj to je problém ich nájsť.
Pitoreskný strom.
Späť do Queenstownu
Na ceste preč ma Vlado cvakol počas jazy. SOm rád, že sa dokážem nasrane tváriť takmer v hocijakej situácii, na vrchole aj za volantom.
Boššše, takto nežne drží Vlado foťáčik, keď cvaká ... áách. To viete, puk puk a prstíky sú polámané.
Queenstown - Canyon Swinging
Večer sme už boli v Queenstowne, bolo pár hodín času, takže sme napísali pohľadnice známym a ja som si povedal, že ráno si skočím Canyon Swinging. Je to Veľká húpačka nad Shotover kaňonom. Výška základne, odkiaľ skočíte dolu, je približne 100 metrov nad úrovňou rieky.
Toto je ten domček hore, kde vás uviažu do postroja. Tu som bol ešte plný odvahy.
Ešte som si odbehol hore, aby som si cvakol niekoho z tých, čo skáču predo mnou. Vyzeralo to brutálne. Schéma bola asi takáto: človeka pouväzujú, potom ho dovlečú na ten kraj, kde je vidno postavy obsluhy. Tá vás dotiahne na kraj a pozapína na laná. Keď už ste pripravení a odhodlaní skočiť, tak na vás použijú niektorú z fínt, ktoré majú pripravené (napr. v poslednej sekunde zakričia "Preboha, neskáč!" a s panickým výrazom vytiahnu z podlahy nejaký špagátik, pričom dotyčný nakraji je pred infarktom a potom povedia, že už môžeš), takže vás vystresujú a vy si vstreknete do žily prvú dávku adrenalínu (prípadne inde).
Queenstown - Canyon Swinging
Keď sa upokojíte a znovu pripravíte na skok, tak to je celkom srandovný pohľad (aspoň pre vonkajšieho pozorovateľa): nešťastník sa trasie na kraji plošiny, nakoniec urobí rozhodujúci krok a s revom zahučí dolu, pričom takmer okamžite zmizne z dohľadu a vynorí sa dolu nad hladinou. Keď dobre pohľadáte, tak na tejto fotke visí postavička nad hladinou naľavo od stromu a kameňa.
Na ruku každému nakreslili akési zvieratko. Asi identifikácia, keby čosi zahaprovalo ...
No a toto som ja, cvaknutý z miesta, odkiaľ sa skáče, chlapíkom z obsluhy. Z tohto momentu mám okno, takže vám nepoviem, aké to bolo (bol to môj prvý skok v živote), ale keď ma vytiahli naspäť, tak mi chlapíci hovorili, že som ručal ako lev. Nečudujte sa, počiatočná fáza je voľný pád asi 60 metrov, kým sa lano zapojí do práce a začne zakrivovať vašu dráhu do oblúka nad vodou.